maanantai 27. joulukuuta 2010

Vitriininistä takiaiseen...


Tänään hain kotiin kahvilan vitriinin. Sen, johon laitan kaikki kauneimmat kakkuni ja baakkelssini myyntiin. Mielestäni tuo vitriini oli juuri sellainen kuin toivoin ja hain, ja joka sopii täydellsesti pieneen kahvilaani. Se tuli minun luo vähän kuin vahingossa. Olin ostoksilla Tian Verannassa ja ostettuani kuppitelineen omistaja Tia kysyi, että olenko perustamassa kahvilaa. Vastasin myöntävästi, sillä hanke oli jo niin pitkällä muutenkin. Siihen Tia sanoi, että osta tämä vitriini, sillä he ovat myyneet liikkeen ja laite on ylimääräinen. Vastasin heti kyllä, kyllä ja kaupat syntyi.
Minun täytyy kertoa, että olen viime aikoina joutunut kokemaan jonkinlaista johdatusta asiasta toiseen ja kaikki ovat olleet minun parhaaksi. Asiat ovat vain tapahtuneet ja menneet parhain päin. Ei kaikki moiseen usko, mutta minun täytyy, sillä olen niin kokenut.
Tosin olen myös lähiaikoina saanut kokea ihmisten uskomatonta pahansuopaisuutta ja asioiden kääntämistä päinvastaiseksi, kuin mitä olin tarkoittanut. Yritin tehdä jollekin mieliksi, mutta asia kääntyikin minua vastaan. Se satuttaa, pistää vihaksi, lamauttaa, ahdistaa, saa tuntemaan voimatonta puolustautumisen tarvetta... En ole koskaan ollut hyvä pitämään puoliani, en lyömään takaisin, vaan lamaannun. Juuri nyt minulla on asiasta kovin surullinen olo, enkä tahdo päästä sen ylitse. Ehkä minä en vain tarvitse ihan kakkia ystäväksi, vaikka niin luulin. Kaikkia ei voi miellyttää! Silti: älä tee toiselle sitä, mitä et haluaisi kenenkään tekevän sinulle...
Kuvaksi valitsen siis Kultsun ottaman kuvan takiaisesta... vaikea irroittaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti